on the beer side of life

1 juni, 2008

igår bjöd nordjobb på pizza, sambuca-shot, öl och bowling. på bowlingen fick man dessutom en shot eller öl för varje strike man slog. det blev ju en del, iom att man är så jävla grym.

 

sedan gick vi på havnekroen, stället där man kan betala en femma för att banka spik i en stubbe, eller en tia för att spela biljard, eller arton för en flaska öl. lätt skagens bästa ställe, mycket gamla sjömän och i övrigt ganska skumt klientel. har man inte ett ankare tatuerat kommer man inte in, ungefär. vi var där igår iaf, liksom kvällen före. igår var vi med alla nordjobbare som vi inte träffat innan, som jobbar på andra ställen. det var jävligt skoj, med islänningar och finnar och svenskar. pizzan var god, idag är jag bakfull.

vädret har varit helt grymt sjukt najs, med säkert 25-30 grader, igår stekte vi på stranden, jag brände mig lite, så idag satt jag i skuggan. men dom har jättefin strand här i skagen. kanske lägger jag upp bilder på garp.bilddagboken.se. kanske inte.

nåja. mer än så här blir det inte. nu ska jag äta makaroner och korv, och sedan ska jag inte äta makaroner och korv, men kanske en persika.

 

kärlek.

Ett svar to “on the beer side of life”

  1. Lena said

    Det låter som du har det härligt! Det glädjer mig! 🙂

Kommentera

