ps om tv

3 juni, 2008

forresten, vi har kabeltv i vår stuga. det ar ju helt vardelost, samma skit på alla kanaler, typ. utom en. GODeurope, heter den. den ar helt underbart rolig, med folk som skriker och ramlar i famnen på varandr aoch botas från tandloshet och blekfethet, cancer och smuts under naglarna. hilarious! jag sager som håkki, jesus har jag inga problem med, det ar hans fanclub jag inte klarar av.

han var ju sakert en trevlig prick, jesus. hog som ett hus dygnet runt, hangde med sina tolv kompisar, och rokte braj hela dagarna. dom gjorde alla mojliga galna grejer, typ snodde pallar från hotell i sundsvall (hint; tommy), trillade runt på dansbandskvallar (hint; mig sjalv), hade trekanter (hint; lena), och var allmant odragliga. men jesus, den filuren, den har kvallen hogast av alla, han sa; det ar lungt grabbar, det ordnar sig. jag tar på mig allt. och så uppkom myten om att han tog på sig varldens synder.

det ni, barn, ar en sann historia. eller iaf lika sann som resten i den stora boken.

 

nackdelen med tv ar att det bara ar en ursakt till att salja reklam. om man inte raknar public service, då.. hela arrangemanget går ut på att hålla tittaren kvar till nasta reklampaus. laste att aftonbladet var forbannade for att allt fler anvander så kallade adblockers, alltså programvara for att stanga av och gomma reklam. inte så konstigt, på aftonbladets sida ar det ju helt omojligt att lasa något vettigt (beror inte bara på annonserna). det tar san javla tid att ladda varenda sida. expressen ar ju annu varre. gå in på expressen.se, men bara om du har en sprojlans ny dator, annar klappar skiten ihop och det ar bara att starta om. hursomhelst, så sa aftonbladets (ja vem det nu var) att man moter detta genom att konstruera annonser som tar sig runt blockeringarna. de ar dumma som vanstra fotens stovel, som min finske van ari skulle ha sagt. fattar de inte att folk inte vill  ha annonserna. tror de att de bara tycker det ar forbannat roligt att sitta och pilla med installationsfiler och nedladdningar?

prognos:  media, både tv, tidningar och web, måste hitta helt nya koncept. annonstiden ar forbi, på det satt som vi ar vana. tv ar ju allra varst, jag tror inte att någon har tv, utom for att se film utan reklampauser och spela tv-spel, om tjugo ar. varfor skulle man, nar man selektivt kan valja precis vad man vill ha på internet?

nu stanger biblan, och jag måste gå, men jag avslutar med ett citat av William S. Burroughs:

”A paranoid is someone who knows a little of what’s going on.”

Ett svar to “ps om tv”

  1. Lena said

    Skojig blogg. Jag håller med om det där med remlamen, det är galet. Jag ska aldrig äga en tv, det är ett som är säkert!

Kommentera

