6-6-8

6 juni, 2008

alright, sveriges nationaldag idag. jag är i danmark. kan inte säga att jag känner mer hemlängtan till fäderneslandet än annars.

läste att brunskjortorna marscherat i stockholm, under namnet folkets marsch. inget folk jag vill tillhöra, iallafall. men så är det ju uppenbart skillnad på folk och folk. skönt att det var ett gäng som stod upp och sa nej. synd att dom blev bussade till skogskyrkogården. är det något jag är intolerant mot så är det intolerans. rasisterna kan dra åt helvete.

sedan är det nu bara elva dagar kvar tills fra-förslaget, eller lex orwell, som det kommit att kallas, förmodligen klubbas igenom.

sedan har jag bränt mitt bleka svenneskinn på stranden idag. jag, josefin och anders gick ner och la oss vid halvtolv, efter att gårdagen blev ganska blöt. det var trevligt, men när vi gick därifrån började det strama i ansiktet och på ryggen. men snabb i reaktionerna som jag är så var jag på apoteket och köpte någon aloe vera-spray som förhoppningsvis ska fungera.

igår ja. det började med fotboll och frisbeekastning, och slutade med öl, vin, och frozen margharitas on the house. vi hängde på havnekroen, mitt absoluta favoritställe i skagen, har väl berättat om det tidigare? vi spelade biljard och hade det trevligt. jag var bakfull imorse. men roligt var det.

kan även tipsa om http://svinstian.blogspot.com/ som på ett ganska intelligent och finurlit sätt driver med nazisterna, nationalisterna och allt vad extremhögern väljer att kalla sig.

hoppas rabarbersaften är god, förresten.

Ett svar to “6-6-8”

  1. Lena said

    Trevligt, jag behöver också lite sällskap och alkohol. Jag ahr varit nästan helt nykter ända sen Ålsta. Drack lite på mormors 85-årsdag, men det var allt utöver ett glas vin eller två eller en öl nån gång. Alkohol och kvinnohol, duvet!
    Idag har jag förresten skördat rabarber, så nu blir det banne mig rabarbersaft! Nästan 6 ton på två dagar är inte så illa pinkat.

Kommentera

