ambivalens och FRA

17 juni, 2008

nu kor det ihop sig, och jag måste valja.

jobbet jag har nu tar slut om två veckor, och darefter har jag några valmojligheter.

1. island. blir nog inte av, ar jag radd. alldeles for lite jobb har har gett alldeles for lite pengar i kassan for att det ska vara rimligt.

2. danmark. jag har snackat med nordjobb om mer jobb i sommar, i kopenhamn isf.

3. norge. halsa på malin, och styra upp ett hogkvalikativt jobb med bra betalt. eller iaf ett jobb med bra betalt.

sedan har jag blivit antagen till ett seminarium slash samtal slash ungdomsmote slash projekt i tyskland. det ar ett europeiskt samarbete som heter bospor som anordnar detta, och det handlar om manniskors påvarkan på naturen och landskapet, samt stad kontra lansdbygd. det ar folk från tyskland, sverige, bulgarien, rumanien och turkiet tror jag. 170 euro, allt betalt, resa fran dorren till tyskland, mat och boende i två veckor. nackdelen ar att det ar sista veckan i juli och forsta i augusti. mitt i ev jobb, alltså. en variant ar att om jag får jobbet i kopenhamn så kan jag sluta det lagom till tyskland och sedan åka till norge. men det ar ett javla meck, alltså. vad tycker ni jag ska gora?

det verkar forresten som att det kommer losa sig med FRA-historien. just nu verkar (minst) fyra stycken alliansmedlemmar gå emot sina partier och rosta nej. detta kommer jag skriva mer om efter omrostningen imorgon. debatten pågår just i detta nu i riksdagen. det ar nu eller aldrig!

4 svar to “ambivalens och FRA”

  1. Julia said

    Hej där främling. Hur är livet i Danmark? Sundsvall är lite sådär, kan jag tala om. Igår började det en tjej på jobbet som kommer från Långsele. Lisen heter hon, och är 22. Någon du vet?

  2. sara said

    do it!
    åk till tyskland. mer meck men jag tror fan det är värt det!

  3. Lantlollan said

    Jag trodde du var i Köpenhamn nu.. Vart i Danmark är du egentligen?

  4. doedskalle said

    jag är i skagen. norra danmark

Kommentera

