oslo!

23 juni, 2008

har sitter jag i varldens dyraste huvudstad. det lilla jag sett av oslo ger ett gemytligt, trevligt och småstadsmassigt intryck. jag gillar det. om en halvtimme går bussen till rugtvedt, och sedan vidare till langesund.

laste idag (http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/06/19/eu-wants-rfid-chips-postal) att eu vill rfid-chipmarka alla brev i eu ”for att inga brev ska tappas bort”. tanken ar att alla postmarknader ska vara privatiserade, och med fler foretag blir det fler misstag, men om man rfidmarker alla brev så tappas dom aldrig bort. och just det, man kan se vart avsandare och mottagare befinner sig for alla brev som skickas. det glomde eu att namna.

vidare skriver staffan ”blubb blubb” daneilsson ett forsvarstal (http://staffandanielsson.blogspot.com/2008/06/expressen-federley-r-en-bg-som.html) for fredrik fegerley och annie johansson, och forsoker dra ner camilla lindberg i smutsen. jag orkar inte ens gå igenom alla felaktigheter, men enligt min humla har gjort det på ett mycket fortjanstfullt satt på http://scriptorium.se/josh/2008/06/23/staffan-var-ett-stolpeskott/. avslutar med att saga att staffan daneliesson och resten av centern kan dra åt helvete.

återkommer om någon dag med nytt, norskt telefonnummer.
kram

 

Ett svar to “oslo!”

  1. Thomas. brordin. said

    Yo bro! Sa inte du att du skickat mig ett mejl? Har inte fått något.

    Imorrn bär det av till sthlm. Det är tufft.

Kommentera

