hej igen

29 juli, 2008

lange sedan sist, jag skyller på bra vader, dåkig tillgång till internet och ointresse for bloggning.

tankte borja med att dryfta civilkuragelagen som varit på tapeten de senaste dagarna. eller angiverilagen som flera valjer att kalla det, så aven jag.

visst, jattefint att stifta en lag om att vi ska hjalpa varandra, men totalt meningslost. den stalls utom alla rimliga proportioner. om ett hockeylag står och sparkar på en kille som ligger kommer inte jag att bryta in, tyvarr. inte nar det ar fara for mitt eget liv. men jag ringer ju såklart polisen. men det skulle jag gora aven utan lagen.

och lagens verkliga problem ar ett helt annat. om man gor sig skyldig till brott genom att inte anmala ett brott, så ar vi alla brottslingar. alla kanner någon som branner hemma, jobbar svart, kor for fort eller laddar ner film. alla vi som inte anmaler vår basta kompis nar h*n kor 130 på motorvagen ar alltså kriminella. bu for den lagen. reinfeldt sa innan valet 2006, att alliansen inte skulle lagstifta så en hel generation blir brottslingar (ang. fildelning). de lagstiftar så hela landet blir det istallet.

 

nu till annat. det har varit bisarrt varmt de senaste dagarna. senaste veckorna faktiskt. skont och jobbigt på samma gång. jobbet ar fortsatt bra, trist att espen slutar bara. och massa annat bra folk som ska plugga och sånt. nytt folk kommer dock. jag kopte nya skor i lordags, att gå på betonggolv hela dagarna kanns. for tusen kronor fick jag ett par superskona lopdojjor, neon-blå-gron-orangea med blommor på. jag vet, det låter forskrackligt, men dom ar asballa. jag ska visa er. latt 2000-talets med psykadeliska skor iaf.

i lordags så grillade vi dessutom i frogner-parken. mycket trevligt, jag, malin, olav (från malins boende) och søren, olavs arbetskamrat från danmark. vi traffade på ett gang dar olav kande en tjej sedan tidigare, så vi festade med dom på kvallen. hela tiden gick vi till ett nytt stalle, hela kvallen gick vi runt. slutade på garage, oslos basta stalle so far. som tre stallen i ett, med mycket bra musik, tom på dansgolvet. var hemma vid femsnåret.

boende-letandet går sådar, har inte fått något annu. det loser sig nog. hoppas jag.

nu åskar det har. gotta go. pok

 

ps lena. mitt nummer ar +47 94214031, smsa om pannkakorna. jag ar nyfiken. kram

4 svar to “hej igen”

  1. Lena said

    Äre inte +47 till norge?

    Förresten låter det som typ världens coolaste skor! Lägg upp en bild, vettja! 😀 Det vore allt nåt, det!

  2. Lena said

    fick du mitt sms? jag vet inte om det blev rätt!
    jag skrev med både +45 & 47. eller nåt, har du ändrat till 47 i bloggen eller äre jag som är totalknäpp? stod det inte nåt annat innan?

    haha, jag blev så virrig att jag tog bort numret ur mobilen helt och hållet. haha.
    dags att lägga in det igen! 😀

  3. Lantlollan said

    Hm, angiverilagen? Jag tror jag ska sätta mig och plita ned en lista över folk jag känner som ”1/ kör för fort, 2/ laddar ned film/musik alt. 3/ jobbar svart” och ta den vidare till högre instanser.. Då har jag i alla fall ryggen fri och är en god medborgare i ett brottsligt samhälle! Själv laddar jag minsann inte ned något (har inget internet), kör över hastighetsgränserna (har fortf. inget körkort) eller jobbar svart (jobbar vitt och skänker stora pengar av min minilön till välgörande ändamål – läs: skatteverket).. Men jag är inte bitter, bara för att jag är fattig, billös och utan film och musik, däremot är jag jävligt uttråkad eftersom jag inte har råd att roa mig eller åka bort – att ange folk i min närhet, det ska bli min nya hobby :b

  4. Lena said

    Jag vet inte vart jag ska skriva till dig om inte här. Men jag tänkte bara säga det att jag inte vet hur man gör om man ska ladda upp saker som man bara har på lp. Så, tyvärr!

Kommentera

