øya-festivalen.

9 augusti, 2008

i onsdags var jag på skattekontoret, de har forsokt fiffla så att de kan dra femtio procents skatt från min lon, men det verkar losa sig. hursom, pga detta kom jag sent till jobbet, runt tio ramlade jag in. innan det satt ajg på bussen, och på bussen fanns ett kuvert som inte tillhorde någon (ja jag frågade faktiskt). i kuvertet fanns tre armband till øya-festivalen, en fyradagars som kostar cirka 1800 nok i vanliga fall, så jag, malin och en kille som heter jonas har varit på festival och sett allehanda, bla sigur ros, turbonegro, sonic youth och en hel del okanda band (for mig). jag kan bla rekomendera girl talk, en kille som samplar och gor om och battre. tommy tokyo, en gubbe med helskagg och kostym och sjukt skon musik, samt casiokids, norges svar på slagsmålsklubben goes familjen goes stort hårigt monster och ballonger på scen. vet inte hur bra dom ær på skiva, men javlar vilket roj det var framfor scenen. ikvall ar sista kvallen

men generellt ar det en ganska kass festival, med tanke på priset. i samband arrangeras det många bra klubbar på oslos utestallen, men de kostar cirka 100 att gå in på de stallena, aven om man har festivalband.

ja, nej, det ar det som hant de senaste dagarna, plus att jag har jobbat sjukt mycket. så man ar ju lite sliten om man sager så. och idag har jag bara atit ett paket ballerinakex… living on the edge.

kram

Ett svar to “øya-festivalen.”

  1. Lantlollan said

    Rätt schysst ändå att hitta inte bara ett utan tre entréband! Speciellt när det kostar 1800NOK egentligen.. Ett lyckokast tycker jag det låter som oavsett hur kass festivalen är/var :b

Kommentera

