fri bar

14 augusti, 2008

det är oslos modevecka, och i och med att jag numer är i modebranschen, sort of, så blev jag för några dagar sedan tillfrågad om jag ville med när sand hade fest. sand är, för den som inte känner till det, ett svindyrt sko- och klädmärke, som vi säljer.

halv nio träffade jag linn och irene utanför staketet till odeon, en av oslos bättre krogar. vi gick in och hann inte mer än två tre meter innan vi hade varsitt champagneglas i handen. det glaset såg sedan en söt servitris till att det aldrig var tomt. det var grillbuffé, och vanlig buffé och maten var god, speciellt grillade scampispetten och chokladkakan. men fri bar alltså, vilket gissel. i vanliga fall begränsas man av att det är så sinnessjukt dyrt med alkohol, men nu blev jag tokfull. härligt.

så, inte nog med att jag i förra veckan hittade festivalband, den här veckan snyltar jag till mig gratis mat och sprit. heja stefan!

en tjej som heter emelie har flyttat in hos oss också. det är hennes dator jag använder nu, dator, kakformar och saft är vad hon har bidragit med ännu. nej, det är skönt att jag har flextid, idag, bakfull som jag är, jobbar jag tolv till åtta. det blir najs-a.

2 svar to “fri bar”

  1. Magnu said

    Mode bbq. Härligt att hänga lite med modegräddan:) Speciellt när de bjuder en på sprit och meat. Neat.

  2. Lantlollan said

    Åh, scampi.. Eller förresten, åh för fri bar OCH fri buffé! Gratis _är_ verkligen gott :b

Kommentera

