gratiseventen fortsätter.

22 augusti, 2008

ett tag sedan det hände något spännande här nu, men misströsta icke!

förra helgen var det födelsedagsfest hos irene, min chef, som fyllde år. det var öl och chokladkaka, och sedan gick de som hade pengar ner på stan, vi andra, alltså jag, malin och linn gick hem mot linn, där det vi diskuterade michael phelps storhet, droger, metal gear solid fyra och säkert en hel del mer. jag måste säga att jag är mycket förvånad över min egen reaktion när det gäller phelps alla os-guld. jag har aldrig brytt mig om sport, det vet väl de flesta. stefan holm tar os guld, carolina klüft tar os-guld, big deal. men michael phelps, vilken man. kan ju ha att göra med att vi är lika gamla, jag jobbar på skolager i oslo, han har jag-vet-inte-hur-många os-guld. han har haft ett mål i tolv år kanske och jobbat stenhårt för att nå det här målet. och nu är han där. fantastiskt. jag tycker tamigfan att det är det det är. dessutom slog han sju världsrekord. det är att uppnå målet som kanske är kärnan till att jag är så imponerad. stefan holm, liksom. ett os-guld va? hade han uppnått alla sina mål hade han haft en skottkärra med medaljer. men icke.

men nu kom jag bort från tråden. även om kvällen hos irene / linn inte var gratis, så bjöds det på det mesta av alkoholhaltig dryck. jag kom dit med ett sexpack och gick därifrån fullare än så. det var en trevlig kväll.

idag var jag på cirkus. butiken fick två gratis-biljetter. det är najs med cirkus, jag tycker mycket om det. hela den där resa-runt-grejen, det är det jag gillar tror jag. det var elefanter, hästar, getter (!), akrobater, clowner och en cirkusdirektör i paljettkavaj. cirkus har, kom jag på idag, en del gemensamt med gymnastik, konståkning med schlager som kicker. det är paljetterna som är den gemensamma nämnaren. kvällens mest homoerotiska var två killar som höll handen. kvällens bästa var spanska lindansaren och getterna. jag gillar getter. och ankor. när / om jag skaffar hus ska jag ha getter, ankor och katter. hästarna var tråkigast som vanligt.

på söndag kanske jag ska gå på bio, ny norsk film om att röka gräs. kan ju bli konstigt och kul. och apropå konstigt, imorgon ska vi gå på erotikmässan, som hänger i stan i helgen. DET kan bli konstigt. det är jag och de jag bor med som ska dit. och imorgon ska jag boka swebus till sthlm till nästa helg också. då är det popaganda och bob hund som gäller.

 

kraaaam påde

 

ps. tommy skriver bra här. läs det.

2 svar to “gratiseventen fortsätter.”

  1. Lantlollan said

    Om jag bara hade haft internet och varit inne och läst det här inlägget hade du aldrig lyckats blåsa mig med de där SMS:en..

  2. Julia said

    jag låter inte deprimerad, det där är djupt! sanningen är, jag är uttråkad utav helvete och orkar inte sista dag ut och dag in och leta bostad i helveteskalla stockholm. med andra ord, kommer nog till oslo. jag vill dricka vin.

Kommentera

