lugn lördag

14 september, 2008

jag och malin har en irländsk vän här i oslo. han heter ronan och är matematiker anställd vid universitetet. han är briljant rolig, verkligen en guldklimp, och vi har skitkul. igår åt vi middag hos malin, spaghetti och köttfärssås, och sedan drack vi vin med två av malins lägenhetskompisar, valerio och daniel. sedan var jag helt paj, jag vad ju sjuk i veckan, och inte helt på det torra än. så jag gick hem, somnade på soffan och sov typ tio timmar rakt av. idag har det inte hänt mycket, jag köpte en mössa för trettioåtta kronor på hm, och det är ungefär det. ronan kollade på skjortor, malin på blusar, jag på skor, och så köpte jag glass. det var apelsinsorbet, mycket gott. sedan mot mataffären, och sedan lagade jag mat hos malin. det blev panerad sejfilé med ånkokta grönsaker, smörstekta morötter, potatismos och sås. mycket gott. my compliments to the chef. alltså till mig själv.

jag och ronan kom på idag hur otroligt manschauvinistiskt (stavning?) det blir om man säger ”woman” (eller på svenska, kvinna) när man pratar med en tjej, och ber henne om något. säg att man är på mataffären, och ber om något så enkelt som att hämta mjölk. get some milk, säger man. men om man istället säger, get some milk, woman, med lite lite betoning på woman, så blir det en helt annan ton i det hela. vi hade hysteriskt kul med det hela kvällen, men malin var inte lika road.

vi har som sagt jävligt roligt med ronan, han är lättpratad och intresserad. det är en bra man, lite lustig både till sätt och utseende. har sina tics. precis som vi andra.

jag ska söka nytt jobb förresten tror jag. på ett hem för autister. följer i brorsans fotspår. hur gick det med det förresten? thomas, läser du ens det här?

erik kommer till oslo imorgon förresten. ska bli kul. och jag har fått reda på att marcus sörensen från min gymnasieklass är i oslo med, så vi ska träffas någon dag. ska bli kul.

dessutom har tjejen som bor med malin och de två andra i hennes kollektiv inte betalat hyran på tre månader, så ev kanske jag kan få bo där. men det är långt från säkert. men det löser sig. allt löser sig i sinom tid. jag är ganska less på oslo faktiskt, funderar på stockholm eller köpenhamn eller att läsa bildjournalistik på mittuniversitetet i sundsvall. men jag är ganska förvirrad just nu

kram

3 svar to “lugn lördag”

  1. Lena said

    Vem är inte förvirrad?

  2. Lantlollan said

    Jag håller med föregående talare och dig, vem är inte förvirrad?

  3. Thomas Fräsig Forsbert said

    Jo jag läser, men bara om du skriver.
    Du, har du hört? Jag, Benjamin, Julia, Idun, Tora, Alex och nån som heter Tommy ska med mycket stor sannolikhet hyra ett hus på Värmdö! Cool. Tre våningar, två öppna spisar, altan, vildmarksbad m.m. 25 minuter till slussen. Väääligt najsigt. 14000 i månaden delat på 7 pers är iaf 2000 pix.

    Men dom har inte hört av sig från autistjobbet men jag väntar spännt.

Kommentera

