och det är med en viss förtjusning jag ser världen gå under

15 september, 2008

så, usa är på väg åt helvete. surprise! lehman brothers, som jag aldrig hört om innan de lämnade en förskräcklig kvartalsrapport, går under med man och allt, och det verkar som om de kommer ansöka om konkurs idag. jag tror att vi kanske ser en stormakts undergång snart. eller ja, de rika kommer ju klara sig, hollywoodstjärnorna går det ingen nöd på. som vanligt är det den lilla människan som får ta smällen. och det läskiga är att det är med en viss förtjusning som jag ser världen gå under. om ni tänker på det, vore inte ett kärnvapenkrig och tiden därefter väldigt spännande. fruktansvärt, naturligtvis, men spännande. kanske är det bara jag som är morbid.

och reinfeldt har suttit av halva tiden nu, slutet är i sikte. alldeles nyss var han på gomorron sverige och pratade gojja om allt möjligt, det jag mest tänkte på var ju fra, min hjärtefråga. han är fan som en trasig skiva, karln, upprepar sig om och om igen. ”men vi har ju nitton instanser och integritetsskyddande lagar i tillägg” sa han, typ. ja men VI VILL JU INTE HA FRA ÖVER HUVUD TAGET! det är ju det som inte går in. och igår sa carl bildt att målet är att samla in information som ska användas i byteshandel om annan information med andra länder, även diktaturer, vilket kan vara dödsstöten för vissa politiska flyktingar och deras anhöriga i hemlandet. BRA JOBBAT REGERINGEN REINFELDT! Jag säger inte att oppositionen är bättre, det var ju bodström som lade förslaget från början. dom kan dra åt helvete allihop. eller bara riva upp lagförslaget. då blir jag nöjd. ett tag iaf.

och sedan är jag sjuk, igen. eller jag blev ju aldrig frisk, men nu är jag sjukare än jag var i helgen. så jag jobbar nog inte på ett par dagar till. fan.

3 svar to “och det är med en viss förtjusning jag ser världen gå under”

  1. Lena said

    jag är också sjuk igen. för sjuk för att reagera på dina politiska inlägg. men kanske är det bara för att jag sagt hejdå till marielle som jag känner mig sjuk?

  2. Julia said

    Några tugna namn i (c) vill nu också dra sig undan FRA; precis som vissa inom folkpartiet, så vi får väl se vad som händer. Sätts Fra igång så kan vi iaf räkna med ett maktskifte om två år.

    Visst är det kul med ekonomin! Har aldrig läst så mkt om ekonomi som under de sista dagarna, och jag ser också på det kommande världshaveriet med ett visst leende.

    Saknar dig Steffy! Jag vill komma och hälsa på. Har du hört om husplanerna i Sthlm. Ett hus på 225 kvm, åtta rum, för 14000. Blir det hus åker jag dit, och då måste du komma och hälsa på.

  3. Lantlollan said

    Aw, stackare! Hoppas du blir frisk snart! Själv är jag sjukskriven den här veckan och har ev. en långtids framför mig? PS: Att se ett kärnvapenkrig som lite småspännande är aningens morbit..

Kommentera

