08-10-05

5 oktober, 2008

igår var jag och thomas på fest, först hos erik, som har en fin lägenhet, och det var roligt. jag åt upp mitten på petronellas kanelbulle utan att hon märkte något, förlorade på poker, drack mig full på öl och träffade trevligt folk. jag kände mig dock lite gammal, det är mest thomas kompisar från början, som jag har lärt känna via honom, så medel låg på tjugo. men det var trevligt iaf. sedan gick vi på impuls, och utelivet i sollefteå är ganska långt från det bästa. det kostade hundra kronor att gå in, det var inget band som spelade, det enda som ingick då var garderob. man fick inte ens gå ut och in igen, för man fick ingen stämpel. problemet var tydligen att folk kom dit klockan åtta, skaffade en stämpel och sedan gick hem och drack, och ramlade in på krogen runt tolv igen, vilket innebar att dom inte fick släppa in folk även fast stället var tomt. och det kan jag förstå, men fortfarande hundra kronor för nästan ingenting.

jag träffade iaf en del folk som jag glömt att jag kände, som per wallin, arvid nyman och nån tjej som jag jobbade med för massa år sedan, men jag kom inte ihåg henne, eller hennes namn. lite pinsamt.

sedan gick vi hem till rebecka och åt mackor.

idag kom mormor och morfar och farmor och lasse, som typ är farmors kille eller gubbe eller särbo eller vad man ska kalla det. farmor ska sticka en tröja till mig, så vi valde mönster och tog mått. det blir nog fint. ikväll ska jag åka till oslo igen, det känns väl sådär. det tar ju fjorton och en halv timme. det är ju lattjo.

Ett svar to “08-10-05”

  1. Lantlollan said

    Jasså, är det därför de envisas med att utgång är likamed hemgång..

Kommentera

