Mången bra saker sägs.

12 december, 2008

Det har sagts en del bra och tänkvärda saker senaste dagarna.

Drottningsylt säger följande:

”Om jag ska vara rädd jämt för vilka sidor jag surfar in på, vad jag skriver i mail och säger i telefon så spelar det ingen som helst roll om vi har världens bästa vård, om vi har guld på gatorna och middagsbord som svämmar över.

Därför räknas jag från och med idag som pirat. För att jag måste.”

Så jävla sant.

Och nu utrikes.

Angående kravallerna och demonstrationerna i Grekland, så tror jag som så många andra inte (som kvällstidningarna säger) att det är polisens skjutande av en femtonåring som är orsaken till brända bilar och kastade stenar. Det är snarare ett missnöje som funnits under lång tid, och som utlöstes av dödsskjutningen. Det är ett missnöje med korruption och det demokratiska systemet. Läste på någon blogg:

”Undrar hur det känns att vara från ett land som peakade för 2300 år sedan?”

Apropå utrikes så behöver jag sol.
Fan vilken osammanhängande blogg.

Kommentera

