mer verb och mindre substantiv.

12 januari, 2009

med det menar jag att man borde göra mer och ha mindre saker.

i mitt nuvarande hem, som faktiskt börjar kännas som mitt och hemma på riktigt, har jag väldigt få saker. nästan alla saker, såsom porslin och soffa, är inte mina, de tillhör kattis, som jag bor med men som jag inte sett sedan november. jag saknar inga prylar. jag har musik, papper och penna, en hel del böcker och bra tidningar att läsa, det räcker långt. jag fattar inte vad folk ska med alla prylar till. så jävla mycket skräp. jag erkänner dock att jag skulle behöva en dator, för att kunna ta hand om praktiska saker som internetbank och kunna hålla kontakt med folk på icke-arbetstid.

i helgen har ronan varit på besök. ronan, som jag träffade i oslo, men som nu har flyttat tillbaka till irland, om ni minns. vi har båda varit sjuka, jag med min öroninflammation, som ni redan känner till om ni hänger på fejjan. men vi gick på debaser och missade banden men det var trevligt iaf.

och igår var vi på bio och så gvicky christina barcelona, woody allens inte längre så nya film, med scarlett johanson, ni vet, världens kanske vackraste kvinna, med flera. den var riktigt bra, vad den handlade om är lite oklart, men den lämnade ett intryck, främst av barcelona. jag blev verkligen helt sjukt sugen på att åka dit, nästan så att jag packar min väska och flyttar dit på stubinen.

mellan maj och oktober har barcelona en snitttemperatur på över tjugo grader. det är annat än stockholms fjorton. kanske ska man flytta dit i sommar när man är rik och ändå inte kan bo kvar i lägenheten. hmm.. nån som ska med?

idag är jag för övrigt sjukt less på alla jävla norrmän, även de som är trevliga. kan dom inte bara lägga sig i en grop allihop. och ligga kvar.

men mina glasögon är färdiga, så jag ska hämta dem idag eller imorgon.

Ett svar to “mer verb och mindre substantiv.”

Kommentera

